Skontaktuj się
z nami

O nas

O nas

Funkcjonująca na rynku już od ponad 130 lat marka Norton, niezmiennie dba o dostarczanie najbardziej precyzyjnych narzędzi o dużej mocy umożliwiających kształtowanie, obróbkę i wykańczanie wszystkich, również tych najbardziej wymagających rodzajów powierzchni i materiałów spotykanych w branży napraw blacharsko-lakierniczych. Rozwiązania proponowane przez markę Norton mają wpływ na doskonały komfort pracy, na środowisko i na osiągane przy ich użyciu efekty.

 

Zdjęcie

Korzenie firmy sięgają roku 1885, gdy w miejscowości Worcester w USA, założona przez grupę przedsiębiorców firma Norton rozpoczęła produkcję materiałów ściernych do budowy i konserwacji maszyn. Początkowo przedsiębiorstwo funkcjonowało tylko na rynku amerykańskim, jednak już na początku XX w. rozpoczęło swą światową ekspansję. Na przestrzeni lat, firma umocniła swą pozycję w Europie, gdzie w latach 1910 – 1935 powstały fabryki Norton w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech, a po II Wojnie Światowej również w Azji (fabryki w Japonii i w Indiach), czy w Ameryce Południowej (fabryka w Brazylii).

W roku 1950, Norton był już niekwestionowanym, światowym liderem rynkowym w branży ściernej. Dzięki szerokiej ofercie dopasowanej do potrzeb różnych segmentów rynku szybko zyskał klientów na wszystkich kontynentach. Obecnie jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży materiałów ściernych dla sektora blacharsko-lakierniczego. Jako lider technologiczny, marka Norton wyznacza nowe standardy, oferując bardzo wydajne i precyzyjnie zaprojektowane narzędzia ścierne i lakiernicze, wnoszące nową wartość eksploatacyjną.

Kiedy w 1990 roku przedsiębiorstwo Norton zostało kupione przez Saint-Gobain, stało się częścią struktury korporacyjnej z ponad 300-letnią tradycją w dziedzinie produkcji materiałów. Obecnie Saint-Gobain jest nie tylko jedną ze stu wiodących korporacji przemysłowych, ale znajduje się również w pierwszej setce czołowych światowych innowatorów według rankingu Thomson Reuters. Tak imponujące referencje świadczą o tym, że marka Norton posiada dostęp do szerszej rodziny produktów i specjalistycznej wiedzy.

Ciągłe inwestycje w badania i rozwój oraz bliska współpraca z klientami owocują wysokiej jakości, innowacyjnymi rozwiązaniami. Na rynek trafiają wciąż nowe produkty oferujące klientom znaczne korzyści. To istotny wkład przedsiębiorstwa w kształtowanie i ciągłe unowocześnianie świata technologii ściernych. Norton oferuje szeroki wachlarz produktów dla warsztatów blacharsko-lakierniczych. Połączenie wysokiej jakości produktów, wieloletniego doświadczenia i znajomości profesjonalnych systemów szlifujących – od usuwania rdzy, szpachli i lakierów, po odnawianie i polerowanie powierzchni – pozwala produktom Norton zaspokajać szerokie spektrum potrzeb klientów.

Jako marka należąca do struktur Saint - Gobain, Norton oferuje najszersze portfolio rozwiązań w zakresie cięcia, szlifowania, wygładzania, obróbki końcowej i polerowania, znajdujących zastosowanie na wszystkich rynkach, dla wszystkich materiałów i aplikacji oraz wykorzystujących najbardziej zaawansowane technologie. Dlatego, w miarę rozwoju potrzeb użytkowników, dostęp do globalnej wiedzy specjalistycznej, jaką dysponuje Saint - Gobain, staje się coraz cenniejszy i realnie wpływa na ich codzienne potrzeby. Posiadamy 61 zakładów produkcyjnych, 8 ośrodków doskonalenia i rozwoju, 4 ośrodki technologii szlifowania oraz 3 ośrodki badań nad innowacjami na całym globie. Ponad 11 000 pracowników zatrudnionych w 79 krajach sprawia, że jesteśmy teraz marką prawdziwie globalną, oferującą rozwiązania na szczeblu lokalnym. 
 

Zapytaj
nas

Masz pytania?

Zapytaj
nas

Masz pytania?